Szkoła Podstawowa jest nowoczesną, niepubliczną placówką terapeutyczną, posiadającą uprawnienia szkoły publicznej.
Umożliwia realizację obowiązku szkolnego dzieciom w spektrum autyzmu, niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Szkoła Podstawowa obejmuje kształcenie uczniów od 9 roku życia. Proces kształcenia jest w pełni zindywidualizowany i prowadzony w oparciu o zalecenia wskazane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Celem szkoły jest przygotowanie uczniów w ramach ich indywidualnych możliwości i potrzeb do samodzielnego funkcjonowania w życiu codziennym, zapewnienie im opieki i rozwoju.
Uczniowie realizują podstawę programową kształcenia ogólnego z dostosowaniem wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości psychofizycznych każdego ucznia w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne. Nauka odbywa się w małych grupach co zapewnia indywidualizację procesu edukacyjnego oraz dostosowywanie treści, metod i form pracy do możliwości każdego ucznia zgodnie z diagnozą oraz zaleceniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. W każdej klasie nauczyciela prowadzącego wspiera pomoc nauczyciela co zapewnia dodatkową opiekę dla uczniów. Uczniowie objęci są obowiązkowymi zajęciami rewalidacyjnymi oraz uczestniczą w zajęciach z logopedą, psychologiem, terapii pedagogicznej, terapii integracji sensorycznej, treningu uwagi słuchowej, muzykoterapii i aromaterapii.
Zajęcie organizowane są w ramach dwóch etapów edukacyjnych.
Pierwszy etap edukacyjny klasy I-III:
Edukacja jest zintegrowaną całością polegającą na łączeniu różnych rodzajów aktywności uczniów.
Drugi etap edukacyjny klasy IV-VIII:
Nauczanie odbywa się w blokach przedmiotowych.